مطالب آموزشی

حذف نویز صدا با پلاگین ادیسون در FLStudio

در این آموزش کوتاه می‌خواهیم آموزش حذف نویز صدا در نرم افزار اف ال استودیو بپردازیم. و به شما بگوییم که چگونه با این تکنیک که جز ترفندهای اف ال استودیو می‌باشد می‌توانید به سادگی نویز گیری را انجام دهید. در ضمن ما یک آموزش کامل و ویدیویی برای حذف نویز صدا داریم که می‌توانید از طریق دکمه زیر به آن دسترسی داشته باشید.

 

شروع آموزش حذف نویز صدا

ابتدا وارد محیط اف ال استودیو شوید. صدای مورد نظرتان را وارد محیط پلاگین ادیسون نمایید. توجه داشته باشید برای این کار روش های زیادی وجود دارد که با مراجعه به بخش آموزش اف ال استودیو می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

 

حذف نویز صدا

 

خب در مرحله بعدی صدای مورد نظر را از طریق پنجره باز شده بیابید و در نهایت روی دکمه Open کلیک نمایید تا فایلتان در پلاگین ادیسون لود شود.

 

 

نکته قابل توجه

توجه داشته باشید برای آنکه بتوانید حذف نویز صدا را انجام دهید . در کنار اینکه صدای خود را ضبط می‌کنید چند ثانیه هم صدای محیط را در همان فایل ضبط کنید. که بتوانید به واسطه این تکنیک نویز را از صدای اصلی ضبط شده حذف کنید.

 

در این بخش بخشی از صدای هوا یا نویز ضبط شده یا اینکه در آن صدای مورد نظرتان وجود ندارد را با کلیک روی آن قسمت انتخاب کنید تا به رنگ قرمز دربیاید. حال روی بخش نشانه گذاری شده راست کلیک کنید.

 

دی نویزر

 

در بخش بعد صدای هوا یا نویز ضبط شده را از حالت انتخاب شده خارج کنید ( یعنی بخش دیگری را انتخاب کنید. ) سپس بخشی که صدا در آن وجود دارد را انتخاب کنید و این بار روی بخش نشانه گذاری شده چپ کلیک کنید.

 

پلاگین ادیسون نویز

 

پس از چپ کلیک کردن روی بخش نشانه گذاری شده اول در تصویر بالا با صفحه زیر مواجه خواهید شد. بخش‌هایی از این تصویر که به شما کمک می‌کند که نتیجه بهتری بگیرید نشانه گذاری شده است. در ادامه به توضیح هر گزینه خواهیم پرداخت.

 

حذف نویز صدا در اف ال

 

  1. Output Noise Only : این گزینه باید در حالت غیرفعال باشد و در صورت فعال بودن آن صدای اصلی را از نویز حذف خواهد کرد.
  2. Amount : میزان تاثیر گذاری نویزگیر صدا را مشخص می‌کند.
  3. Accept : تایید نهایی تنظیمات
  4. Reset : ریست کردن کلیه تنظیمات
  5. Preview : پیش نمایش تنظیمات حذف نویز صدا
  6. Threshold : آستانه اعمال نویزگیری صدا

کار تمام است . شما موفق به حذف هوای ضبط شده از صدای اصلی تان شدید.

 

منبع :

حذف نویز صدا در اف ال استودیو

 

مطالب مرتبط